Modulul FRM BMW si MINI

BMW FRM module  

 

Daca v-ati confruntat vreodată cu situația în care farurile masinii BMW raman aprinse sau semnalizarea nu functioneaza, cauza probabila poate fi un FRM defect.În aceste randuri, vom afla despre problemele modulului  FRM din BMW. Vom vorbi despre FRM, despre aplicația sa, despre funcțiile pe care le îndeplinește și despre problemele pe care le creează atunci când este defect.

Ce este modulul FRM ?

FRM este o unitate de control electric concepută pentru a controla funcțiile luminii și ale geamurilor. Modulul primește semnale de la mai mulți senzori din mașină și controlează mai multe aspecte ale vehiculului pe baza acestora.  FRM este motivul pentru care DRL-ul tău functioneaza în timpul zilei sau lumina de parcare se aprinde de fiecare dată când parchezi. FRM este cel care controlează, de asemenea, geamurile electrice, oglinzile exterioare, farurile adaptive și alte câteva funcții.De aceea, dacă nu functioneaza adecvat, poate crea mai multe probleme simultan, dar pentru ca acestea sunt comune, sunt usor de recunoscut. FRM este cunoscut și sub numele de modul Footwell datorită poziționării sale în zona șoferului.

Funcții controlate de modulele FRM

 

Modulul FRM primește semnale de la mai mulți senzori instalați pe mașină, pe baza cărora controlează lumina și ferestrele și îndeplinește alte funcții ale sistemului. Majoritatea acestor senzori sunt comuni la toate BMW-urile.

 

Senzorii comuni sunt:

Senzori de înălțime·

Intrerupator·

Comutator lumini de marșarier·

Comutator lumini de frână·

Comutator intermitent avertizare de pericol·

Blocul comutatorului ușii șoferului·

Contacte uși – pentru ușile din față·

Încuierea ușii pe partea șoferului

 

Folosind feedback-ul de la acești senzori, FRM controlează următoarele mecanisme: Lumini exterioare·         Faruri·         Stopuri·         Lumină·         Lumină de ceață·         Lumină de parcare·         Lumina plăcuței de înmatriculare·         Semnalizatoare de direcție·         Lumini de avertizare de pericol·         Lampă de stop cu montare înaltă centrală·         Faruri adaptive prin coordonarea controlerelor cu 2 motoare  Lumini interioare·         Lumini interioare de bord·         Lumină de curtoazie frontală·         Lumină de curtoazie spate·         Lumină pentru portbagaj·         Lumină pentru torpedo·         Lumină pentru picioare

 

Funcții ale modulului FRM: 

În afară de funcția standard de iluminare, FRM îndeplinește și câteva funcții de sistem. Astfel de funcții sunt:

1.    Stabilirea portii de acces între LIN Bus și K+Can Modulul FRM din BMW stabilește o comunicare între magistrala LIN și CAN-ul . Folosind această conexiune, FRM transferă mesaje relevante către diferite magistrale destinatare.Componente pe LIN Bus:  ·         Echipament special oglinzi exterioare·         Blocul comutatorului ușii șoferului·         Controlere de alimentare cu bandă x2

2.    Activarea prin intermediul diferitelor semnale Prin utilizarea diferitelor semnale, modulul FRM poate fi activat. Astfel de semnale sunt: ·         K-CAN activ·         Comutatorul de avertizare de pericol este pornit·         S-a declanșat sistemul de alarmă al vehiculului·         Terminalul-15 PORNIT·         S-a schimbat starea contactelor ușii

3.    Stocarea comenzii vehiculului 

FRM este capabil să stocheze comanda masinii, aceasta fiind cea care permite identificarea vehiculului. Stochează, de asemenea, toate caracteristicile importante ale echipamentului vehiculului. Pentru stocarea comenzii în FRM, vehiculul trebuie să meargă cu 5 km/h sau mai puțin cu terminalul-15 PORNIT.

Alte funcții ale sistemului: ·

Oglinzi exterioare·         Drive Geam electric·         Sistem de inchidere centralizata·         Controler alimentator cu 2 curele ( numai pe E92)

Unități de control FRM

 

Pentru a controla diferite funcții de iluminare, FRM utilizează diverse unități de control. Mai jos este lista tuturor acestor unități de control: Unități de control al luminii exterioare ·         DSC: Control dinamic al stabilității·         DSC: Asistent pentru faza lungă FLA·         LDM: Managementul dinamicii longitudinale·         RLS: Senzor de ploaie/lumină·         RLSS: Senzor solar de ploaie/lumină

 

Unități de control al luminii interioare ·         ACSM sau MRS: Advance Crash Safety Module/ Multiple Restraint System·         FZD: Roof Function Centre·         JBE: Junction Box Electronics·         SZL: Cluster comutator pe coloana de direcție

 

 

Altă unitate de control·         Controler pentru prelungirea centurii de siguranță (numai pe E92)

Probleme FRM:

In primul rand este bine de stiut ca modulele FRM sunt dispozitive sensibile. Acestea sunt fixate strâns de zona pentru picioare de pe partea șoferului. Este în afara contactului, iar pentru a ajunge la el va trebui să desfaceti câteva șuruburi. Din cauza sensibilitatii , o mică infiltrare a apei sau fluctuația de tensiune poate dăuna acestor dispozitive. Deseori, pornirea mașinii sau înlocuirea bateriei vă pot dăuna modulului FRM.Acest lucru poate cauza mai multe probleme simultan. Mai jos este o listă cu astfel de probleme cauzate de un modul FRM care funcționează defectuos:

·    Faruri defectuoase·

Indicatorii nu funcționează·

Fara lumini interioare·

Fara fază lungă·

Geamurile electrice nu funcționează·

Lumina de service a tabloului de bord e mereu aprinsa·

Controlul climatic eșuat·

Farurile din spate nu se aprind/opresc·

Fara oglinzi rabatabile automat

 

În cazul unui FRM defect, este întotdeauna mai bine să il trimiteți pentru a fi reparat. Puteți cumpăra și unul nou, dar va adăuga o grămadă de cheltuieli.Un modul FRM nou costă între 400 și 500 Euro. Apoi va trebui să îl programați în funcție de specificațiile vehiculului dvs., ceea ce adaugă un cost in plus. Garanția pentru aceste dispozitive este, de asemenea, scurtă, având în vedere sensibilitatea.Mai simplu spus, un modul FRM nou va costa de cel puțin de 4x costul reparației.

Codurile de eroare ale modulului FRM

 

Un FRM defect nu poate comunica cu scanerele OBD-2, in consecinta executarea unei diagnosticari este puțin probabilă. Cu toate acestea, puteți găsi codurile de eroare în alte module de control pentru a vă asigura că FRM-ul este defect. In timpul diagnosticarii puteți obține oricare dintre următoarele coduri de eroare comune:

 

·         497F – Eroare mesaj (status, reverse gear, 0x3B0) Emițător pentru modulul receptorului electronic diesel ·         A3B4 – Mesaj (lighting condition) incorect, emițător FRM permanent·         A3C1 – Mesaj (FRM foot space module) Receptor incorect COMBI, transmițător FRM – Permanent·         E72B – Eroare fereastră·         E72C – Eroare fereastră

 

 

ro_RORO