Senzor de detonare – Knock

Senzor de detonare – Knock

 

Deși senzorul de detonare nu este la fel de cunoscut ca unii dintre omologii săi, este esențial pentru a menține functionarea corecta a motorului mașinii dumneavoastră. Vă informează când există detonare sau pre-aprindere.

Ce este un senzor de detonare ?

Detonarea motorului este cauzată de obicei de forme dăunătoare de ardere anormală, cum ar fi pre-aprinderea . 

Senzorul de detonare, situat în exteriorul blocului motor, înregistrează zgomotul de detonare în toate stările de funcționare a motorului pentru a preveni deteriorarea acestuia. Cu alte cuvinte, ascultă vibrațiile suportate de structura blocului motor.

 

De ce sunt importanți acești senzori de detectare a vibrațiilor?

Senzorul de detonare este necesar deoarece – deși bătăile și ping-urile puternice sunt auzite de oameni, senzorul detectează zgomote imperceptibile. 

Deci, atunci când senzorul detectează orice vibrație de înaltă frecvență a motorului caracteristică zgomotului de ciocănit, trimite un semnal de tensiune către unitatea de control electronică (ECU) iar aceasta întârzie sincronizarea bujiilor. Ca rezultat, un senzor de detonare poate reduce consumul de combustibil, poate ajuta la îmbunătățirea economiei de combustibil și la creșterea cuplului.

Care sunt semnele unui senzor de detonare defect?

Defecțiunea senzorului de detonare poate provoca cu ușurință unul sau mai multe simptome vizibile. 

Cele mai frecvente probleme ale senzorului includ:

1. O lumină de verificare a motorului aprinsă

Când modulul de control al grupului de propulsie (PCM) detectează un senzor de detonare sau un circuit defect, va aprinde ledul de verificare a motorului și va declanșa un cod de diagnosticare a erorii ( DTC ) aferent.

2. Un zgomot de ping de la motor

În cazul unei defecțiuni a senzorului de detonare, este posibil ca PCM să nu poată recunoaște sau repara detonarea. Senzorul defectat poate duce la un zgomot metalic de la motor. 

Veți observa, de asemenea, că zgomotul devine cel mai proeminent atunci când motorul este sub o sarcină mare.

3. Performanță scazuta a motorului

O defecțiune a senzorului de detonare poate determina PCM să regleze greșit momentul aprinderii, ceea ce duce la o performanță inadecvată a motorului.

Este posibil ca motorul să nu se simtă corespunzator în timp ce conduceți cu viteză mare sau când vehiculul transportă o sarcină ușoară sau grea.

Într-un astfel de caz, ar trebui verificat de către un mecanic chiar dacă ledul de verificare a motorului nu este aprins.

3. Accelerație slabă

Este posibil ca un senzor de detonare defect să nu lase motorul să accelereze corect în timp ce conduceți pe autostradă, ceea ce face ca mașina să piardă consumul de combustibil. 

4. Pierderea puterii

Odată ce unitatea de control al motorului realizează că senzorul de detonare nu funcționează corect, mașina va pierde cel mai probabil din putere. 

Cantitatea de putere pierdută va depinde de limita octanică a motorului și de cât de mult depinde aceasta de intrarea senzorului de detonare. 

Mașinile cu cea mai mare pierdere de putere sunt motoarele cu compresie ridicată și cu combustibil flexibil. Acest lucru se datorează faptului că pierderea de putere încetinește sincronizarea și ține transmisia departe de unitate până când senzorul de detonare este înlocuit. 

Care sunt cauzele unei erori de detonare  ?

Există mai multe motive pentru care se întâmplă o detonare a motorului. 

Iată câteva cauze potențiale:

⦁ Aprinderea prin scânteie nu are loc la timp

⦁ Raport necorespunzător al amestecului de aer și combustibil

⦁ Depuneri în interiorul cilindrului (murdărie și contaminanți care intră în cilindri)

Bujii defecte

⦁ Bujii care sunt de tip greșit sau cu acumulare de depozite

⦁ Combustibil cu octan scăzut

⦁ Montarea incorectă a senzorilor de detonare

⦁ Deteriorări mecanice

⦁ Temperaturi de funcționare a motorului anormal de ridicate

⦁ Acumularea de carbon în interiorul camerei sau camerelor de ardere

 

ro_RORO